Zauważyłem, że odcinek 16 dotyczący odpraw celnych bardzo Was zaciekawił. Dlatego postanowiłem pozostać jeszcze chwilę w tym temacie. Zwłaszcza, że dziś będzie już o operacyjnych aspektach samej odprawy.
I choć za odprawę celną jest odpowiedzialny agent celny, to spedytor może wpłynąć na to, jakiej jakości dokumenty do odprawy zostaną dostarczone.
A dokumentem, w którym może się pojawić kilka błędów, które następnie przekładają się na wydłużenie się samej odprawy, a przez to i czasu dostawy, jest faktura handlowa (commercial invoice).
I o tym jest ten dzisiejszy odcinek.
Dlatego jeżeli w ramach twoich zadań jest kompletowanie dokumentów do odprawy importowej, to ten odcinek jest dla Ciebie.
Dowiesz się z niego także:
- Jakie są typowe błędy na fakturach handlowych?
- Na co zwrócić uwagę gdy mamy do czynienia z towarami podlegającymi pod oznakowanie CE?
- Dlaczego warto, aby importer do samej faktury przygotował także potwierdzenie przelewu za towar?
- Czy oby zawsze „chińczyk przygotuje importerowi taką fakturę jaka ma być” i nie uniknie błędów?
- Jak może wyglądać tłumaczenie faktury?
- Jak zapobiegać możliwości pojawienia się błędów i/lub braków na fakturze?
- Jak można rozłożyć podział zadań w procesie obsługi zlecenia?
- Ze względu na kogo jeszcze, poza samym klientem, warto wprowadzić omawiane dobre praktyki?
Tagi:
#FakturaHandlowa #CommercialInvoice #OdprawaCelna #Opóźnienie #Prewencja #ProcesObsługi #ProcesSpedycji #KrajPochodzenia #Incoterms #CE #TłumaczenieFaktury