#26 – NVOCC. Co stoi za pojęciem armator bez statków?
NVOCC jest określany jako „armator bez statków” lub „wirtualny armator”.
Już tak na poziomie intuicji pojawia się pytanie i jakaś taka ciekawość – kto to taki, armator bez statków?
Zwłaszcza, że armator nie musi mieć własnych statków. Może operować eksploatując wynajęty statek, wyczarterowany.
Czy „armator bez statków” to, to samo co „prawdziwy” armator? A może bliżej mu do spedytora? No właśnie, kto to jest?
Na te pytania postaram się odpowiedzieć w dzisiejszym odcinku.
Będzie też o NVOCC w kontekście:
- Aktów prawnych, na których bazuje transport morski;
- Różnic w odpowiedzialność armatora, „Non vessel owned common carrier” oraz spedytora;
- Konosamentu spedytorskiego, czyli House Bill of Lading (HBL);
- Korzyści z wystawiania własnych konosamentów;
- Tego, o co warto zadbać wchodząc w tę rolę w transporcie morskim;
- Ograniczenia w dostępie do działalności na różnych rynkach.
Dlatego, jeżeli chcesz rozszerzyć definicję NVOCC, poza obiegowego „armatora bez statków”, to ten odcinek jest właśnie dla Ciebie.
POBIERZ MATERIAŁY DODATKOWE
POBIERZ E-BOOK
Kompedium wiedzy spedytorów morskich, zawierające kilkadziesiąt zagadnień frachtu oceanicznego.
- Opis najważniejszych skrótów frachtu morskiego
- Konstrukcje stawek morskich
- Czytelne schematy 3D
- Wskazówki i komentarze praktyka