#26 – NVOCC. Co stoi za pojęciem armator bez statków?

NVOCC aramtor bez statków spedytor

#26 – NVOCC. Co stoi za pojęciem armator bez statków?

 

 

NVOCC jest określany jako „armator bez statków” lub „wirtualny armator”.

 

 

Już tak na poziomie intuicji pojawia się pytanie i jakaś taka ciekawość – kto to taki, armator bez statków?

 

 

Zwłaszcza, że armator nie musi mieć własnych statków. Może operować eksploatując wynajęty statek, wyczarterowany.

 

 

Czy „armator bez statków” to, to samo co „prawdziwy” armator? A może bliżej mu do spedytora? No właśnie, kto to jest?

 

 

Na te pytania postaram się odpowiedzieć w dzisiejszym odcinku.

 

Będzie też o NVOCC w kontekście:

  • Aktów prawnych, na których bazuje transport morski;
  • Różnic w odpowiedzialność armatora, „Non vessel owned common carrier” oraz spedytora;
  • Konosamentu spedytorskiego, czyli House Bill of Lading (HBL);
  • Korzyści z wystawiania własnych konosamentów;
  • Tego, o co warto zadbać wchodząc w tę rolę w transporcie morskim;
  • Ograniczenia w dostępie do działalności na różnych rynkach.

 

Dlatego, jeżeli chcesz rozszerzyć definicję NVOCC, poza obiegowego „armatora bez statków”, to ten odcinek jest właśnie dla Ciebie.

 

 

 

 

 

POBIERZ MATERIAŁY DODATKOWE

Spedycja Morska okładka e-book Profesjonalny Spedytor

POBIERZ E-BOOK

Kompedium wiedzy spedytorów morskich, zawierające kilkadziesiąt zagadnień frachtu oceanicznego.

  • Opis najważniejszych skrótów frachtu morskiego
  • Konstrukcje stawek morskich
  • Czytelne schematy 3D
  • Wskazówki i komentarze praktyka

POBIERZ

MASZ APLIKACJĘ PODCASTOWĄ?

Słuchaj jak Ci wygodnie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.