Spedycja drogowa znacząco różni się od obsługi zleceń tzw. overseas. Dlatego w dzisiejszym odcinku podcastu postanowiłem porównać pomiędzy sobą te rodzaje spedycji. Informacje z tego odcinka mogą być przydatne przy...
Najnowszy odcinek o tematyce morskiej

INNE odcinki o tematyce morskiej
Kiedy odpowiadałem za budowę zespołów sprzedaży overseas, wiedziałem, że jedną z przewag którą chcę uzyskać nad konkurencją, będzie szybkość wycen i sprawne ofertowanie. I dziś chcę się skupić tylko na tym jednym elemencie, czyli przygotowaniu oferty. A w zasadzie to chcę zejść jeszcze głębiej i w ramach procesu przygotowywania ofert, skupić się na sprawnym pozyskiwaniu kwotacji od agenta. I choć...
NVOCC jest określany jako „armator bez statków” lub „wirtualny armator”. Już tak na poziomie intuicji pojawia się pytanie i jakaś taka ciekawość – kto to taki, armator bez statków? Zwłaszcza, że armator nie musi mieć własnych statków. Może operować eksploatując wynajęty statek, wyczarterowany. Czy NVOCC to, to samo co armator? A może bliżej mu do spedytora? No właśnie, kto to...
Zleceniodawcy, dając zlecenie transportowe lub spedycyjne na dostawę samochodem z windą, najczęściej oczekują, aby poza samym przewozem, zaopiekować także proces załadunku i/lub rozładunku. Niekiedy nie jest to wyrażone wprost i przybiera zapis „WYMAGANE AUTO Z WINDĄ”. Natomiast spedytor, działając w tej samej intencji, przekazuje zlecenie przewoźnikowi, często powielając ten sam zapis. A bez doprecyzowania, o co tak naprawdę chodzi, można...
Dziś zapraszam na odcinek, w którym przedstawię, jak w łatwy sposób zapełnić sobie kalendarz działaniami sprzedażowymi. W tym odcinku odpowiem też na pytania: – Według jakich kryteriów przeprowadzić dobór branż pod działania sprzedażowe? – Jak planować działania, aby trafiać ze sprzedażą w zapotrzebowanie klientów? – Jak oferować usługi spedycji morskiej i kolejowej, tak aby obie te gałęzie się nie kanibalizowały?...
W transporcie overseas występuje takie pojęcie jak profit share – czyli podział zysków. Ma ono szansę zaistnieć przy ścisłej współpracy pomiędzy spedytorem i jego agentem, gdzie każda ze stron jest odpowiedzialna ze swoją działkę. W samej idei jest to sposób działania, który rzeczywiście daje duże szanse na wygranie biznesu spedycyjnego. Ale czy rzeczywistość jest taka kolorowa? I o tym w...
Przez wiele lat, aż do czasu wybuchu pandemii – transport kolejowy na nowym jedwabnym szlaku i transport morski, były traktowane jako dwa osobne byty. Ja przynajmniej miałem takie wrażenie. Przejawiało się to zwłaszcza w podziale na specjalizacje spedytorów – albo morską, albo kolejową. Oczywiście występowały spedycje i role w organizacji, które łączyły zadania multigałęziowe. Jednak nagłe zmiany w zapotrzebowaniu na...
ZAPISZ SIE i zyskaj dostęp
do materiałów premium
