Dziś mówimy o tym, jak konsola lotnicza może pomóc obniżyć ceny spedycji lotniczej i zwiększyć marże na trudnym obecnie rynku spedycyjnym.
Najnowszy odcinek o tematyce sprzedażowej

INNE odcinki o tematyce SPRZEDAŻOWEJ
W dzisiejszym odcinku podejmę się zmapowania kompetencji, które są potrzebne do skutecznej sprzedaży usług spedycji. Przedstawię konkretne, „twarde” – a jak się uprzemy, to nawet mierzalne – kompetencje i wiedzę, które powinny mieć osoby sprzedażowe w spedycji. Z jednej strony będzie o kompetencjach produktowych, czyli wprost o znajomości produktów spedycji drogowej, morskiej, lotniczej i kolejowej. Wskażę, które obszary w mojej...
Dziś postanowiłem przyjrzeć się kolejnej z reguł Incoterms. I paradoksalnie biorę się, za przyjętą obiegowo, najprostszą formułę, czyli EXW. Mówię, że obiegowo może być określana jako najprostsza, bo na poziomie zrozumienia, rzeczywiście jest prosta. Jest to po prostu usługa door-to-door. I co tu drążyć? Jednak zapomina się, że to przy tej formule spedytor ma tak naprawdę najwięcej pracy. Zaczynając od...
Chiński Nowy Rok to święto, które w globalnej wymianie handlowej, a przez to i transporcie jest w stanie sporo namieszać. Choć jest to w sumie tylko 8 dni, to obserwuje się miesięczne perturbacje oddziaływujące na łańcuchy dostaw. Jest to specyficzny okres dla samych spedytorów, ale jeszcze mocniej wpływa na pracę handlowców spedycji morskich, lotniczych i kolejowych. Istnieje przekonanie, że sprzedażowo...
Czy u Ciebie też występuje ryzyko, że spedytor odejdzie z klientami? Czy też się zastanawiasz jak zabezpieczyć przed tym bazę klientów? Jeżeli zdarza Ci się pomyśleć, co możesz zrobić, aby zabezpieczyć bazę klientów przed ich odejściem ze spedytorem, to w tym odcinku przedstawię 9 konkretnych obszarów, o które warto zadbać (i to nie chodzi o tzw. „lojalki”).
Dziś kolejna z formuł INCOTERMS ® 2020 – FCA. A w odcinku będę bronił tezy, że jest to najbardziej niedoceniona reguła handlowa. Opowiadam o tym w kontekście najpopularniejszych formuł importowych – czyli EXW, FOB i CIF. Ale co więcej, to wskazuję jak zalety FCA można wykorzystać w procesie sprzedaży. A wchodząc w proces sprzedaży, wstępnie omawiam proces zakupowy po stronie...
Bardzo popularnym modelem rozwijania biznesu spedycyjnego jest zatrudnianie spedytorów z zadaniami sprzedażowymi. Od dłuższego jednak czasu zastanawiam się czy system ten nie ma więcej wad niż korzyści. Oczywiście ma on swoje uzasadnienie w dopiero co startujących spedycjach, gdzie bardziej opłacalne jest zatrudnienie jednej osoby „opiekującej” oba obszary – sprzedaż i obsługę. Może to być też częste, gdy firma generalnie nie...
ZAPISZ SIE i zyskaj dostęp
do materiałów premium
