„W pierwszym zleceniu spedycji otrzymujemy zwykle coś, z czym klient - czytaj spedycje obsługujące klienta - mają problem. Zwykle jest to jakiś trudny kierunek, trudny termin realizacji, coś nietypowego. Często też giełda puchnie od ofert dla tego ładunku”.
W dzisiejszym odcinku chcę się przyjrzeć najważniejszemu i jednocześnie najdroższemu zleceniu, jakie każdemu z was przychodzi co jakiś czas realizować. mam tu na myśli pierwsze zlecenie.
nie chodzi mi o pierwsze-pierwsze zlecenie. Tylko o pierwsze zlecenie w historii współpracy z danym klientem.
W tym odcinku powiem, dlaczego jest ono najdroższe w obsłudze i jednocześnie tak ważne. Powiem o aspektach biznesowych, pozytywach i negatywach płynących z odpowiednio i nieodpowiednio obsłużonego pierwszego zlecenia.
O kosztach jego pozyskania i obsługi. O okolicznościach, w których dość często dochodzi do realizacji pierwszych zleceń.
O błędach, w strukturze obsługi tych zleceń i pewnych moich refleksjach, które wydaje mi się warto wziąć pod uwagę, układając proces obsługi w spedycji.
Dlatego, jeżeli interesuje was rozwój waszej firmy, lub was jako spedytorów lub handlowców, to nie uciekniecie od pierwszych zleceń, którym poświęciłem ten właśnie odcinek podcastu.
Pierwsze Zlecenie Spedycji: Kluczowy Moment w Biznesie z Pozytywnymi i Negatywnymi Konsekwencjam
Rozpoczynając współpracę z nowym klientem, pierwsze zlecenie spedycji staje się punktem zwrotnym w biznesie. Jest paliwem napędowym, otwierającym drogę do powtarzalnych zakupów. To także próba ognia, podczas której musimy dostarczyć na obietnice. Drugi moment prawdy, czyli doświadczenie klienta z naszymi usługami, ma decydujący wpływ na naszą reputację. Jakie są konsekwencje tego pierwszego zlecenia?
Pozytywne aspekty obejmują wstęp do długofalowej współpracy, budowę reputacji i zaufania. Dobre wykonanie pierwszego zlecenia przynosi korzyści, składające się na solidne fundamenty w relacjach z klientami. To szansa na budowanie zaufania, które otwiera drogę do kolejnych transakcji i lojalności klientów.
Niestety, negatywna obsługa pierwszego zlecenia może skutkować ryzykiem negatywnych recenzji, utratą zaufania i klienta. Spadająca reputacja może również wpłynąć na sprzedaż i morale zespołu. Dlatego kluczowe jest zadbanie o profesjonalne wykonanie pierwszego zlecenia, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.
W zależności od jakości realizacji pierwszego zlecenia, nasza firma spedycyjna może czerpać korzyści lub stawić czoła wyzwaniom. Dlatego dbałość o jakość obsługi i dostarczenie doskonałego doświadczenia klientowi jest niezwykle istotne dla powodzenia w branży spedycji.
Pierwsze Zlecenie Spedycji: Dlaczego Wiąże Się z Wysokimi Kosztami?
Pierwsze zlecenie spedycji to moment pełen wyzwań, które generują wysokie koszty. Pozyskanie takiego zlecenia wymaga nakładów finansowych na działania marketingowe, aktywną sprzedaż, wyceny, negocjacje i spotkania z klientem.
Dodatkowo, onboarding klienta oraz obsługa spedycyjna stanowią kolejne elementy, które generują koszty. Brak historii współpracy z klientem wiąże się z ryzykiem dotyczącym rzetelności po drugiej stronie oraz niepewnością dotyczącą płatności i terminów. Ustalanie salda oraz rozważne podejście do finansowych aspektów pierwszego zlecenia staje się niezwykle istotne w kontekście budowania relacji z klientem i osiągnięcia sukcesu w branży spedycji.
Przygotowanie na różne scenariusze i profesjonalna obsługa stanowią kluczowe elementy w minimalizowaniu kosztów i skutecznym realizowaniu pierwszego zlecenia spedycji.
Pierwsze Zlecenie Spedycji: Wyjątkowe Okoliczności Otrzymania i Wyzwania na Giełdzie
Otrzymanie pierwszego zlecenia spedycji to wyjątkowy moment, ale też wyzwanie. Często dotyczy trudnych kierunków i nietypowych ładunków, które inne spedycje unikają. Konkurencja kurczowo trzyma dobre oferty, więc trzeba się napracować, by zdobyć szansę na nowego klienta.
Relacje z przewoźnikami mogą pomóc, ale cena nie jest zawsze kluczowym czynnikiem. Wartość obsługi i rozwiązania dla klienta są kluczowe, co wymaga sporo wysiłku. Pomimo wyzwań, pierwsze zlecenie jest szansą na budowanie reputacji i długofalowych relacji.
Pierwsze Zlecenie Spedycji: Klucz do Budowania Długofalowych Relacji
W obsłudze pierwszego zlecenia spedycji kluczowe jest dopieszczenie klienta i stworzenie doskonałego pierwszego wrażenia. Koncentracja na kluczowych momentach, profesjonalna i konsekwentna komunikacja, rozpoczynająca się już na etapie sprzedaży, pozwala zbudować zaufanie i ułatwia utrzymanie długoterminowej współpracy. Jakość obsługi w pierwszym zleceniu jest kluczem do budowania reputacji, na którą klient będzie skłonny zapłacić więcej.
Perfekcyjna komunikacja od momentu przejęcia zlecenia przez spedytora do finalnej realizacji odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu w obszarze spedycji.
POBIERZ CHECKLIST
Sprawdzone metody działania, gdy giełda transportowa milczy i nikt się nie zgłasza na wystawiony ładunek.
- Co sprawdzić w zamieszczonej na giełdzie ofercie?
- Kiedy i jakie wprowadzać zmiany?
- Jakie aktywności podjąć w pierwszej kolejności?
POBIERZ MATERIAŁY DODATKOWE
POBIERZ E-BOOK
Najbardziej wyczerpujące opracowanie INCOTERMS ® 2020, przygotowane przede wszystkim z myślą o spedytorach.
Zawiera czytelne schematy z dodatkowymi oznaczeniami i objaśnieniami.
Do każdej z formuł dołączona jest tabela szczegółowego podziału kosztów.
POBIERZ