#3 – Busy i solówki. Wszystko co musisz wiedzieć o samochodach w transporcie międzynarodowym – cz.1.

Busy i solówki w transporcie międzynarodowym

Ja w swoim wyobrażeniu środków transportu w spedycji, dzielę je na 4 grupy. Są to: Busy, solówki, naczepy oraz zestawy.

Dokonuję podziału na te grupy, bo poszczególne samochody z ramach tych grup pełnią podobne funkcje, mają zbliżona charakterystykę – różnią się tylko pewnymi szczegółami, a co najważniejsze dla spedytora – mają też zbliżone zakresy stawek cenowych.

Odcinek podzieliłem na dwie części – dziś omówię busy i solówki, a w drugiej części, która pojawi się za tydzień będą naczepy i zestawy drogowe.

Z odcinka dowiesz się:

  1. Dlaczego do Niemiec nie warto wysyłać blaszaka?
  2. Jak to jest, że półtorej-tonówka może załadować tylko 500 kg ładunku?
  3. Dlaczego dochodzi do nieporozumień pomiędzy spedytorami drogowymi i overseas, gdy rozmawiają o ładunku do przetransportowania?
  4. Co sprawia, że pod koniec czasu pracy magazynu, nie udaje się załadować całego towaru na samochód?

A wszystko to w kontekście:

-> Wymiarów samochodów dostawczych i ich ładowności,

-> Metrów ładownych i kubatury,

-> Zabudów typu plandeka, box i chłodnia.

Dobrego dnia!

Mariusz Żakiewicz

Słuchaj jak Ci wygodnie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.