#29 – Uszkodzenie ładunku. Odpowiedzialność przewoźnika w świetle konwencji CMR.
Dziś przychodzę z tematem dla spedycji drogowej. A w szczególności drogowej międzynarodowej, bo na warsztat wezmę odpowiedzialność przewoźnika z tytułu uszkodzenia towaru w transporcie międzynarodowym.
A za tło wezmę konwencję CMR, bo to ona reguluje te zagadnienia odpowiedzialności przewoźnika drogowego w kontekście drogowego międzynarodowego.
W bieżącym odcinku poruszę takie zagadnienia jak:
- Generalnie – odpowiedzialność przewoźnika z tytułu uszkodzenia ładunku
- Przesłanki do wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika z tytułu uszkodzenia
- Limitowanie odpowiedzialności przewoźnika ze względu na wagę towaru
- Zwiększenie tego limitu poprzez określenie specjalnego interesu w dostawie
- Kiedy limitowanie w ogóle nie obowiązuje przewoźnika?
Ten odcinek kieruję głównie do spedytorów drogowych międzynarodowych. Może być on też użyteczny dla spedytorów overseas, organizujących dowozy i odwozy w relacjach międzynarodowych.
Dlatego, jeżeli na co dzień wystawiasz zlecenia transportowe w relacjach międzynarodowych, to ten odcinek nakreśli Ci obszar w jakim powinieneś się poruszać, jeżeli chodzi o odpowiedzialność Twojego przewoźnika z tytułu uszkodzeń w towarze.
###
POBIERZ BEZPŁATNIE także e-book „Incoterms ® 2020 dla Spedytorów” (83 strony): https://incoterms.profesjonalnyspedytor.pl/
###
POBIERZ BEZPŁATNIE arkusz porównywania ofert, pozwalający zwiększyć konwersję sprzedaży: https://arkusz.profesjonalnyspedytor.pl/
Arkusz jest dodatkiem do odcinka #28.
###
Gdyś chciał się ze mną skontaktować i przekazać wskazówki lub uwagi co do samego podcastu, to znajdziesz mnie tu:
https://www.linkedin.com/in/zakiewicz/
Tagi:
Konwencja CMR, Uszkodzenie ładunku, Odpowiedzialność Przewoźnika, Limit odpowiedzialności, Kwota Specjalnego Interesu