Paradoks formuły handlowej FOB (wg Incoterms ® 2020) polega na tym, że jest to formuła, która powinna być stosowana do transportów morskich oraz wodnych śródlądowych, a jednocześnie, nie jest rekomendowana dla transportu kontenerowego, który domyślnie kojarzy nam się z transportem morskim. Hmm… ciekawe.
Dlatego postanowiłem wyjaśnić się z czego to wynika i jaką alternatywną formułę handlową Incoterms ® 2020 lepiej zastosować do transportów kontenerowych.
Z odcinka dowiesz się także:
- Dlaczego formuła FOB jest tak popularna?
- Czy FOB zgodnie z definicją jest wykorzystywany tylko w transporcie morskim?
- Jaki jest podział kosztów i ryzyka przy tej formule handlowej?
- Jakie konsekwencje dla obu stron transakcji handlowej miał dawny punkt podziału ryzyka, którym była linia nadburcia statku?
- Jak wygląda proces dostawy do portu ładunku pełnokontenerowego FCL oraz drobnicowego LCL?
- Dlaczego tak łatwo przygotowuję się oferty spedycyjne na warunkach FOB?
Dlatego jeżeli na co dzień mierzysz się z formułą FOB, to ten odcinek nagrałem specjalnie dla Ciebie!
Zapraszam.
Tagi:
#FOB #Incoterms #SpedycjaMorska #SpedycjaKolejowa #SpedycjaLotnicza #Ryzyko #Uszkodzenie #Kontener #FCL #LCL #Chiny #Import #FCA
POBIERZ MATERIAŁY DODATKOWE
POBIERZ E-BOOK
Najbardziej wyczerpujące opracowanie INCOTERMS ® 2020, przygotowane przede wszystkim z myślą o spedytorach.
Zawiera czytelne schematy z dodatkowymi oznaczeniami i objaśnieniami.
Do każdej z formuł dołączona jest tabela szczegółowego podziału kosztów.
POBIERZ