Praca handlowca wiążę się z wieloma trudami. I jak wszystkie trudy, mogą prowadzić one do wyczerpania, a stąd prosta droga do utraty motywacji, wypalenia zawodowego, itd. Jednak odpowiednie podejście do nich, może dać przewagę konkurencyjną, a stąd już prosta droga do przekucia tych trudów w sukces.
Proszę się nie obawiać, nie ma w zwyczaju „kołczować”, więc nie będę mówił, żeby się nie poddawać, wierzyć w siebie. Choć też jest to ważne.
Postaram się przyjrzeć jak te trudy zaopiekować w sposób procesowy, systemowy – i o tym będzie dzisiejszy odcinku.
Odcinek w naturalny sposób kieruję do samych handlowców, bo to Wy jesteście na pierwszej linii frontu z klientami. I to Wy mierzycie się z tymi trudami na co dzień. Więc proponowane rozwiązania są przede wszystkim dla Was.
Jednocześnie patrząc na te zagadnienia nieco szerzej, to może się okazać, że będzie to też dobry odcinek dla managerów sprzedaży lub osób pretendujących do tego stanowiska. Bo to te osoby się zastanowić, jak ze swojej pozycji i roli pełnionej w firmie, pomóc handlowcom mierzyć się z ich trudami. A stąd już prosta droga do WIN-WIN-WIN – czyli zwycięstwa handlowca, managera i samej formy spedycyjnej.
Proponowane przeze mnie rozwiązania są w pełnej zgodzie z interesem klienta, który otrzymuje rzetelnego doradcę, a nie sprzedażowego manipulanta. A to już czwarte WIN.
Dlatego, na co dzień mierzysz się z trudami sprzedaży w spedycji, które powodują więcej frustracji niż uciech, to ten odcinek jest właśnie dla Ciebie. Zapraszam.
###
Do pobrania:
Mapa kompetencji sprzedażowych w spedycji
###
Powiązane odcinki:
#27 Sprawne ofertowanie
#17 – Błędy przy wycenie frachtu lotniczego
###
POBIERZ MATERIAŁY DODATKOWE
POBIERZ E-BOOK
Najbardziej wyczerpujące opracowanie INCOTERMS ® 2020, przygotowane przede wszystkim z myślą o spedytorach.
Zawiera czytelne schematy z dodatkowymi oznaczeniami i objaśnieniami.
Do każdej z formuł dołączona jest tabela szczegółowego podziału kosztów.
POBIERZ